Reklamations- och missnöjespolicy för Putspolarna
Tjänster
Vi erbjuder fönsterputsning och soptunnor rengöring över hela Sverige. Då vi säljer tjänster gäller inte regler för retur eller bytesrätt som vid varor.Missnöje och reklamationer
Om du är missnöjd med vårt utförda arbete, kontakta oss snarast möjligt via e-post på putspolarna@gmail.com eller telefon. Vi tar ett personligt samtal för att förstå vad som har gått fel och hur vi kan hjälpa dig.
Vi kan erbjuda följande lösningar:
Åtgärda de specifika fönster eller områden du är missnöjd med.
Delvis återbetalning i de fall det är lämpligt.
Ingen rätt till helt ny putsning
Kunden har inte rätt att begära en helt ny putsning av hela uppdraget.Avbokning och ombokning
Avbokning av bokad tid ska ske minst 24 timmar innan. Vid behov kan vi omboka en tid och kontaktar dig då minst 24 timmar i förväg.Skador
Om vi skadar något under arbetet ersätter vi skador upp till 1000 kr. Vi har dock ingen ansvarsförsäkring.Bindningstid och uppsägning
Abonnemang gäller med bindningstid enligt avtal. Det går inte att säga upp abonnemanget innan bindningstiden har löpt ut.
Last updated: June 12, 2025
Integritetspolicy
På Putspolarna värnar vi om din personliga integritet. Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder och skyddar dina personuppgifter i samband med våra tjänster. Policyn gäller för alla våra kunder, samarbetspartners och besökare på vår webbplats.
1. Personuppgifter vi samlar in
Vi samlar in följande typer av uppgifter:
: Namn, adress, telefonnummer, e-postadress.
: Antal fönster, abonnemangsval, önskade tider.
: Fakturainformation, betalstatus (ej kortuppgifter om du betalar via tredje part).
: E-post, sms, meddelanden via vår hemsida eller sociala medier.
2. Hur vi använder dina uppgifter
Vi använder dina uppgifter för att:
- Leverera våra fönsterputstjänster enligt överenskommelse.
- Hantera bokningar, av- och ombokningar.
- Skicka fakturor och hantera betalningar.
- Kommunicera med dig om dina bokningar eller ändringar.
- Förbättra vår service och kundupplevelse.
3. Rättslig grund
Vi behandlar dina uppgifter baserat på:
Avtal – för att kunna leverera den tjänst du beställt.
Rättslig Förpliktelse – exempelvis bokföringslagen.
Berättigat intresse – för att förbättra vår service och kommunicera med dig.
4. Hur länge sparar vi uppgifterna?
Vi sparar dina uppgifter så länge det är nödvändigt för att:
Fullfölja avtalet med dig.
Uppfylla rättsliga skyldigheter (ex. bokföring i 7 år).
Hantera eventuella reklamationer eller kundserviceärenden.
5. Delning av personuppgifter
Vi delar aldrig dina personuppgifter med tredje part i marknadsföringssyfte. Vi kan dela dem med:
- Bokföringsbyrå eller ekonomitjänst.
- Tjänsteleverantörer som hjälper oss med IT-system, fakturering eller kundkommunikation.
(Alla som hanterar dina uppgifter gör det enligt avtal och tystnadsplikt.)
6. Dina rättigheter
Du har rätt att:
- Begära ett utdrag på vilka uppgifter vi har om dig.
- Få felaktiga uppgifter rättade.
- Begära att vi raderar dina uppgifter (om vi inte måste spara dem enligt lag).
- Invända mot viss behandling.
- Återkalla samtycke om sådan behandling förekommer.
Kontakta oss via e-post för att utöva dina rättigheter: putspolarna@gmail.com
7. Cookies
Vår hemsida kan använda cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan ställa in din webbläsare att neka cookies eller meddela när cookies används.
8. Kontakta oss
Har du frågor om vår integritetspolicy eller hur vi behandlar dina personuppgifter?
Kontakta oss på:
E-post: putspolarna@gmail.com